Eskils tävlingsdebut, MH och hemska besked

Dåliga nyheter först. Knölen vi opererade bort på Zolos hals var höggradigt elakartad. Ridå. Därav har jag inte skrivit sedan dess. Panik i hela kroppen. Det skulle ju bara ha varit en fettknöl 😦 De tror iaf att de fått bort tumören i sin helhet, det är en väldigt ovanlig tumör som man inte vet mycket om och det finns inget att göra mer än att operera igen om den kommer tillbaka. Zolo är pigg och glad och det är det viktigaste! ❤ Men bara ordet. Cancer. 😦 Inget får hända min älskade Zolo!  

Nu till roligare saker.

Igår gjorde Eskil och jag vår tävlingsdebut. Appellspår i Lerum. Hade inte alls känt mig nervös utan såg det som en träning och kände att det egentligen var för tidigt att tävla men ville känna av oss i tävlingssituation. När jag vaknade på morgonen var jag dönervös!! 😛

Vi drog startnummer 1! 🙂

Iväg till spåren direkt, Eskil som knappt har fältspårat i sitt liv 😉

skill1

Fin spårstart och snart hade han första pinnen. Första vinkeln gick bra men efter bara några meter fick han en pinne till?! Berömde och släppte på igen och snart en pinne till. Sen stötte vi på lite patrull vid sista vinkeln och jag backade tillbaka och sen tog han vinkeln.vi närmade oss domarna vid ängslandes och jag höll emot som tusan och tänkte ”fan vi har gått över slutet” men inte, vips hade Eskil slutpinnen och vi var i mål på vårt första tävlingsspår 😀 Betyget blev 8-8,5 pga sista vinkeln men jag var supernöjd!  

Nu fick vi vänta in de andra tävlandes innan det var dags för lydnad. Planerna var väldigt blöta och leriga efter flera dagars regnande och lilla Eskil sätter eller lägger sig gärna inte då 😛 Bäst att köra lite taktiksnack 😉 

Är SÅ nöjd med lydnaden trots en hel del missar. Vi nollade ingenting och jag höll mig till min plan med planerade hjälper och dkn. 🙂 Och Eskil var så peppig och glad. Och busig som sagt 😉 Är så otroligt glad att jag har två rottisar som visar sådan glädje för att vara på tävlingsplan! ❤

 Tokiga Eskil 🙂

Näst sist var budföringen och platsen jag skulle ställa upp på var blöt och geggig och så fort jag kopplat loss ställde sig Eskil och tjuvstartade 😛 Snabbt kallade jag tillbaka honom och kunde sedan skicka honom. Eskil sprang för kung och fosterland 🙂 Satte sig hos mottagaren och satt kvar till kommandot och sprang fint tillbaka. Ville dock inte sätta sig vid avslut. 😛 Fick betyg iaf!

Sist var det platsen, Eskil en riesenhane och en flathane. Och Eskil låg så lugnt och tryggt! 10-10! Uppflyttade med klassvinst!! Eskil var yngst i startfältet på sina 1,5 år! Älskade lilla Eskil vilken fin start på karriären! ❤ 

 Hade dessutom världens bästa hejarklack i Joakim, Mia och Git! Tack!!! ❤

Därefter åkte vi till skogen så brorsorna fick bröts omkring ett tag. Underbart att våren är på väg!  
  
Förra helgen var vi i Mönsterås på MH med E-kullen. Med 4,5 timmars resväg åkte vi redan kvällen innan och sov i klubbstugan.


  
Hela 7 hundar från kullen kom, flera långväga från Norge, Sandviken mm. Otroligt härliga hundar våra E-barn! ❤
Eskil skötte sig jättefint. Förföljandet missade han på då han vände om och sprang tillbaka till en stor låda i början på stigen där alla leksaker låg gömda 😛 Annars inga större överraskningar!

Här ser ni en ihopklippt film:

Eskil MH

Stort tack till Anna och Anita som fixar så bra för sina valpköpare! ❤ och bästa testledare Ylva!

I övrigt tränar vi på för fullt! Även Zolo gör snart sin tävlingsdebut för i år.  

  
  
  
  

  

Ja lite vila blir det också förstås 🙂


  
Och en hel del bus 😉


  
  
Älskade hundar, vad vore jag utan er??!!!  

  
  
  

1 tanke på “Eskils tävlingsdebut, MH och hemska besked

  1. Jättegrattis till en toppendebut med ”lille” Eskil !! 😀
    Så tråkigt att läsa om Zolos knöl, bara att hålla tummarna för att inget mer kommer tillbaka nu ❤

Lämna en kommentar